Se Subaru XV 2.0i e-Boxer Comfort jsme vyrazili do obory sázet stromky

Foto: Daniel Kadlec

Auto, se kterým můžete do divadla, na jednání i do lesa sázet stromky? Se Subaru XV 2.0i e-Boxer jsme najezdili už přes tisíc kilometrů a musíme přiznat, že se nám tohle auto dostává čím dál tím více pod kůži.


Na nic si nehraje, všechno je tam, kde má být, v terénu se chová naprosto neuvěřitelně, nic v něm nevrže ani neskřípe a na čtyřkolku má hodně dobrou spotřebu. Navíc, i když souhlasíme s tím, že to je věc osobního vkusu, se nám „iksvéčko“ ve zvláštní fialkové barvě fakt hodně líbí. Především naší kolegyni Elišce, která by ho údajně klidně vyměnila za svoje stávající auto. Víme, co má a nedivíme se…Foto: Daniel Kadlec

Závoďák to není, ale…

Při našich jízdách se Subaru XV nás občas trochu mrzela „vlažnější“ odezva na plynový pedál, ale objektivně musím přiznat, že to je dáno spíše tím, jak často přesedáme z auta do auta. Motor totiž dává slušný výkon 150 koní a nabídne zrychlení za 10,7 sekundy. Ano, není to závoďák, ale kdo by chtěl se Subaru XV závodit? Tohle je auto, se kterým vyrazíte na výlet a nemusíte se bát projet ani drsnější lesní cestou. Ale kdyby jenom lesní cestou. Tohle nenápadné auto zvládne v terénu mnohem více, než některá „esúvéčka“.

Foto: Daniel Kadlec

Zvládne víc, než leckterý řidič

V minulém týdnu jsme se účastnili sázení stromků v jedné středočeské oboře. Byla to taková charitativní akce, která měla ovšem jeden malý háček. Z hlavní silnice se k oboře musely ujít přibližně dva kilometry lesní cestou. Kolegové, kteří přijeli osobními vozy, to vzdali hned a nechali svá auta u silnice. Za volantem jediného SUV pak seděla slečna, která by cestu rozhodně projela, ale netroufla si, takže šla také pěšky. Byl to jen další důkaz toho, že obecné průzkumy, které tvrdí, že přibližně 80 procent řidičů SUV se se svým autem do terénu nikdy nepodívá, nejsou tak daleko od pravdy.

Foto: Daniel Kadlec

V terénu jako doma

No a my? My jsme jenom trochu přibrzdili, abychom slečnu posadili na zadní sedadlo a vyrazili se Subaru XV ke stromkům. Objektivně musíme přiznat, že žádný offroad to nebyl, ale pro běžné osobní vozy by to asi průjezdné nebylo. My jsme však s „iksvéčkem“ projeli všechny hrboly, hlubší louže i blátivé úseky naprosto bez problémů. Vlastně jsme ani nijak nepociťovali, že by auto mělo jakýkoliv problém. Subaru XV by rozhodně zdolalo náročnější úseky.

Foto: Daniel Kadlec

Bezkonkurenční světlá výška ve své kategorii

Subaru XV totiž disponuje světlou výškou 220 milimetrů. Pro srovnání: Škoda Karoq má světlou výšku 172 mm, Mitsubishi ASX 190 mm, Škoda Superb Scout 151 mm a velké SUV Škoda Kodiaq 199 mm. Když k tomu připočteme symetrický pohon všech kol, vylepšený systém X-MODE a vysoký nájezdový i sjezdový úhel, vychází nám, že lepší auto na nezpevněný povrch v dané cenové kategorii, rozměru a výbavě asi na českém trhu jen tak nenajdeme.

Foto: Daniel Kadlec

Jistota na silnici

Ale nejde jenom o nezpevněný povrch. Naopak, i v běžném provozu se jede s „iksvéčkem“ úžasně. „S autem jsem najela asi 300 kilometrů, ale cítila jsem se v něm skvěle hned od prvních metrů,“ říká naše kolegyně Eliška, která s touhle „Fialkou“ jak Subaru XV pokřtila, vyrazila na rodinný výlet do Jizerských hor. „Nejezdila jsem sice v terénu, ale místní klikaté silničky také auto prověřily. Auto skvěle sedí, drží stopu, nenaklání se. Dovnitř se pak krásně vešel kočárek, k upevnění dětské sedačky jsem se nemusela nijak zvlášť ohýbat, automat fungoval parádně a z auta jsem měla skvělý výhled. Brala bych ho,“ uzavírá svoje subjektivní hodnocení Eliška.

Foto: Daniel Kadlec

Pospěšte si, než to smažou

Subaru XV lze aktuálně zakoupit za velice výhodné ceny, které začínají na částce již 695.000,-Kč s DPH. Vozů za tuto cenu jsou však již jen jednotky kusů. Doporučujeme proto co nejrychleji navštívit webové stránky subaru.cz, kde si vyberete dealera, ke kterému to máte nejblíže. Ten vás sveze, abyste měli z jízdy vlastní zážitek, protože Subaru se musí zažít… A kdybyste už nenašli Subaru XV ve výbavě Active za uvedenou cenu, zvažte výbavovou variantu Comfort, nebo Comfort+. Importér navíc nabízí k vozům sadu zimních pneumatik v ceně cca 43 tisíc korun. S ohledem na stávající situaci na trhu nových aut, jde podle nás o velice slušnou nabídku. Tím spíše, když Subaru XV můžete mít prakticky ihned, bez čekání.

Se Subaru XV 2.0i e-Boxer Comfort jsme vyrazili do obory sázet stromky

Daniel Kadlec

Kam na dovolenou? Jak si zařídit víza? Kde najít levné ubytování? Jak si koupit levné letenky? Jak zaplatit dálniční mýto? To vše a ještě mnohem více zjistíte na našem webu Cesty a výlety

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.testyojetin.cz 

www.cartrax.cz

 


CestyAvylety.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@cartrax.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Provozovatelem webu www.cestyavylety.cz je CarTrax, s.r.o., IČO: 10827226 se sídlem Praha 1, Rybná 716/24. Obsah internetových stránek www.cestyavylety.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2022 Cestyavylety.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.