Některé levné dárky mohou mít v budoucnu i několikanásobnou cenu. Zkuste třeba vrak z bazaru

Foto: Favcars

Některé dárky nemusí stát moc, ale mají určitý investiční potenciál. Někdy to může být víno, jindy třeba kryptoměna, akcie, nebo obraz. My jsme si však pro takový dárek zašli do autobazaru.


Na jaře 1991 vstoupila na trh Škoda Forman, doplňující o 350 milimetrů kratší hatchback Favorit. Unikátní i ve světové produkci bylo účelné sdílení maxima komponentů, včetně identického víka zavazadlového prostoru. Dnes se dá v autobazaru takové auto pořídit od nějakých 40 tisíc korun, ale moc jich v nabídce nenajdete. Proč? Může to být totiž poměrně zajímavé investiční auto, které za dvacet let prodáte za cenu třeba 20x vyšší. Ovšem tohle vám samozřejmě nikdo nezaručí.

Aktuálně jsme na internetu našli nejlevnějšího Formana za 35 tisíc korun. Za tři roky by mohl stát klidně dvojnásobek, Ale to nikdo nezaručí a rozhodně to nelze brát jako investiční doporučení
Martin Foltýn; CarTrax.cz

Automobily s praktickou, prostornou a variabilní „kombinovanou“ karoserií se v nabídce značky ŠKODA poprvé objevily už po druhé světové válce. Vznikaly na bázi modelové řady Škoda 1101 „Tudor“. V roce 1949 se v závodech Kvasiny a Vrchlabí rozeběhla výroba provedení Škoda 1101 Station Wagon čili STW. Sklopením nedělených opěradel zadních sedadel vznikla ložná plocha o délce 1 490 mm a šířce 980 až 1 380 mm. 

Na jaře 1953 se k zákazníkům dostala ještě prostornější Škoda 1200 STW s celokovovou karoserií. Na zadní sedadla se nastupovalo jedinými dveřmi, zprava, od krajnice vozovky. Hmotnost se oproti základnímu sedanu zvýšila ze 400 kg na 500 kg, ložná plocha o délce 1 750 mm a šířce byla mezi podběhy zúžena na 990 mm. Výroba probíhala v závodě Vrchlabí, stejně jako v případě následujících vozů 1201 STW a 1202 STW.

V roce 1971 začala po populárním modelu Škoda Octavia Combi z výrobní linky v Kvasinách sjíždět zcela nová generace vozů ŠKODA s motorem vzadu. Tato koncepce přinášela řadu výhod, zároveň však omezila variabilitu nabízených karosářských provedení. Provedení kombi tak zmizelo z nabídky mladoboleslavské značky na dvacet let.

Na jaře 1991 vstoupila na trh novinka Škoda Forman s pohonem předních kol, doplňující o 350 milimetrů kratší hatchback Favorit. Tvar karoserie navrhlo italské studio Stile Bertone, unikátní i ve světové produkci bylo účelné sdílení maxima komponentů, včetně identického víka zavazadlového prostoru. Prostorově úsporná koncepce vozu s motorem uloženým napříč u poháněných předních kol umožnila lepší využití obestavěného prostoru než u starších modelů. Škoda Forman o vnějších rozměrech 4 215 × 1 620 × 1 425 mm dávala uživatelům ložnou plochu dlouhou až 1 450 mm. I díky prostoru pro 400 až1 300 litrů zavazadel se jednalo o velmi oblíbený typ rodinného automobilu.

Nástupnická Felicia combi z období 1995–2001 nabídla mimo jiné výkonnější motor 1,6 MPI/55 kW a vyšší bezpečnostní i kvalitativní úroveň. Paleta komfortních prvků se rozšířila například o ABS, čelní airbagy či klimatizaci.

V září 1997 se na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představila studie první novodobé generace vozu Škoda Octavia combi, v září 2000 v Paříži oslovila zájemce o kompaktnější automobily Škoda Fabia combi. O devět let později vzbudil na frankfurtské výstavě IAA velkou pozornost nový vůz Škoda Superb combi s úctyhodným objemem prostoru pro zavazadla (633 až 1 865 litrů) a nakládací hranou ve výši pouhých 600 mm nad zemí. Manipulaci s bagáží usnadnilo také – na přání dodávané – elektrické ovládání víka zavazadelníku.

Má podle vás Škoda Forman investiční potenciál? Napište nám do diskuze.

Zdroj: Daniel Kadlec; ŠKODA Auto; TUV Report

 

Kam na dovolenou? Jak si zařídit víza? Kde najít levné ubytování? Jak si koupit levné letenky? Jak zaplatit dálniční mýto? To vše a ještě mnohem více zjistíte na našem webu Cesty a výlety

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.testyojetin.cz 

www.cartrax.cz

 


CestyAvylety.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@cartrax.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Provozovatelem webu www.cestyavylety.cz je CarTrax, s.r.o., IČO: 10827226 se sídlem Praha 1, Rybná 716/24. Obsah internetových stránek www.cestyavylety.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2022 Cestyavylety.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.