Letiště ve Frankfurtu (FRA), jedno z nejvýznamnějších leteckých center Evropy, se připravuje na spuštění nového maloobchodního konceptu v chystaném Terminálu 3. Ten přinese cestujícím dosud nejambicióznější retailový zážitek v historii německého letectví.
Nový terminál, nový standard
Na jaře 2026 bude ve třetím terminálu otevřeno celkem 64 prodejních a servisních jednotek rozprostřených na ploše 12 000 m². Podle společnosti Fraport – provozovatele letiště – nepůjde pouze o běžné obchody, ale o komplexní zážitek spojující architekturu, design, služby a značky do jednoho propojeného celku, jehož cílem je „umění maloobchodu v srdci Evropy“.
V centrální části nové tranzitní zóny vznikne tržiště obklopené 15 samostatnými obchody, doplněné o dva food courty a bar s kapacitou téměř 1 000 míst. Vše pod ikonickým stropem s futuristickým designem. Nová koncepce tak reaguje na měnící se potřeby cestujících – kteří již nehledají jen „nakoupit a jít“, ale chtějí prožít, vyzkoušet a ochutnat.
Duty Free a Travel Value ve větším měřítku
Zvláštní roli bude mít společnost Frankfurt Airport Retail GmbH (FAR) – společný podnik Fraportu a renomovaného retailera Gebr. Heinemann. FAR, která dnes provozuje čtyři Duty Free a Travel Value prodejny, rozšíří v novém terminálu svou síť až na 23 obchodních jednotek.
„Tento krok představuje významný posun v kvalitě i rozsahu služeb, které na letišti nabízíme,“ uvedla Anke Giesen, členka výkonné rady Fraportu odpovědná za maloobchod a nemovitosti. „Naším cílem je vytvořit místo, které není jen přestupním uzlem, ale i cílem samo o sobě.“
Kombinace inovace a tradice
Zajímavé je, že nové prostory nabídnou mix osvědčených značek a nových konceptů. Mnohé mezinárodní značky, které na letišti působí roky, obnovují své závazky a zároveň přicházejí nové retailové formáty. Fraport se netají tím, že buduje na dlouhodobé důvěře a partnerství, které se osvědčilo i v těžkých obdobích pandemie nebo ekonomických otřesů.
„Tato dlouhodobá spolupráce s koncesionáři je základem naší strategie,“ dodává Giesen. „Díky společnému vývoji konceptů a neustálé podpoře se nám daří držet krok s očekáváními moderního cestujícího a zároveň zajistit komerční úspěch partnerům.“
Terminál 3 jako symbol nové éry
Terminál 3, jehož otevření se plánuje na první polovinu roku 2026, má odlehčit přetíženému Terminálu 1 a zároveň se stát vzorovým příkladem moderního evropského letiště. Spojení elegantní architektury, špičkové logistiky a inteligentního retailového prostředí má za cíl zvýšit komfort a spokojenost cestujících – a také prodloužit jejich setrvání v letištním prostoru, čímž vzroste i maloobchodní konverze.
Zkrátka, Frankfurt hraje na emoce a zážitky – a v době, kdy letiště po celém světě hledají nové způsoby monetizace tranzitu, si FRA věří, že právě toto je správná cesta. Terminál 3 má ambici být nejen bránou do světa, ale také místem, kde budete chtít zůstat o něco déle.