RegioJetem z Brna do Prahy – třída Business vypadá na papíře skvěle, realita však poněkud pokulhává

regiojet-vlak-brno-zeleznice-nadrazi
Foto: Daniel Kadlec

Kupte si tarifní třídu Business, ale musíte vzít na vědomí, že na poskytnutí inzerovaných služeb nevzniká cestujícímu nárok. Jak tohle sdělení funguje v praxi, jsme vyzkoušeli na trase Brno – Praha.


Při výběru tarifní třídy ve vlaku RegioJet z Brna do Prahy jsme si na webu dopravce všimli jedné zajímavé věci. Na jedné straně dopravce láká na nadstandardní služby a bohaté palubní menu, aby na druhé straně cestujícím sdělil, že uzavřením přepravní smlouvy nevzniká na tyto služby nárok.

Na servis nevzniká nárok

Dopravce na svém webu doslova uvádí toto: „Cestující bere na vědomí, že případné poskytnutí inzerovaných nadstandardních služeb, zejména teplých a studených nápojů, občerstvení, připojení k Wi-Fi, připojení k zábavnímu portálu, denního tisku, asistence stewarda/ky a dalších marketingových bonusů, je zcela v dispozici dopravce a cestujícímu uzavřením přepravní smlouvy nevzniká nárok na jejich poskytnutí. V případě nedostatečného časového prostoru pro obsluhu nebo při vzniku nepříznivých okolností není tento servis nabízen.“

Prémiový tarif ocení všichni

V principu to tedy asi znamená, že když nebude k dispozici inzerované občerstvení, nebo například nebude fungovat wi-fi, nemáte nárok na žádnou kompenzaci. Přitom drtivá většina cestujících vybírá právě tento přepravní tarif nejen kvůli možnosti během cesty v klidu pracovat, ale také se třeba nasnídat nebo naobědvat a neztrácet tak čas v cílové destinaci. To ostatně na svém webu potvrzuje i sám dopravce, který na stránkách uvádí: „Náš prémiový tarif ocení všichni, kdo chtějí čas strávený cestováním aktivně využít k práci nebo odpočinku.“ Rozhodli jsme se tedy, že tarif Business vyzkoušíme.

Testovali jsme na trase Brno - Praha

Naše osobní zkušenost s tarifem Business se vztahuje pouze na cestu z Brna do Prahy, kterou jsme absolvovali v sobotu 11. listopadu a nemusí tak odrážet celkovou kvalitu služeb poskytovaných přepravcem. Jde o naše subjektivní hodnocení a zkušenosti ostatních cestujících z jiných tříd, případně z jiných spojů v jiných dnech, mohou být pochopitelně jiné. Jak se nám tedy třída Business zdála?

Chybí slušnost

Z našeho subjektivního pohledu cestování ve třídě Business, které jedním směrem přijde na 499,- korun, neurazí, ale ani nenadchne. Asi největší výtku bychom měli k personálu. Steward, který otevře dveře kupé a bez pozdravu houkne: „Dejte mi ten talířek,“ pocitu nějaké nadstandardní služby rozhodně nepřispívá. Na druhou stranu, podle nás by měl pozdrav a slovíčko „prosím“ patřit i do tarifu „low cost“. Je to přece elementární slušnost, žádný nadstandard. O arogantním vysvětlování stewarda, že mají v pravidlech, že nesmí vstupovat do kupé, asi nemá smysl se bavit. Možná to tak je. Jako cestujícímu mi to je ale vcelku jedno. Za mě by stačilo říci: „Dobrý den, mohu poprosit o prázdný talířek? Děkuji.“ Žádná raketová věda. Jen obyčejná slušnost.

Koláč za 10,- korun? Dobrá volba

Druhá věc, která nás mrzela, bylo to, že v nabídce nebylo poměrně dost položek z palubního menu. Například croissant, horký nápoj yuzu nebo jablečný koláč (i když u něj se nakonec ukázalo, že se asi stewardka spletla). Místo croissantu jsme si tedy dali wrap a místo jablečného koláče švestkový. Ke kvalitě jídla nemáme nejmenší připomínky. Ostatně, co také vyčítat koláči, který stojí 10,- korun. Nízká cena, ale kvalitu nijak neovlivnila. Prostě dobrý švestkový koláč, za jaký v lecjaké pražské kavárně zaplatíte klidně i 75,- korun. Wrap to samé. Poměr cena/kvalita bezkonkurenční.

WC mimo provoz, ale prosecco bylo

Internet ve vlaku fungoval, jedna z toalet však ne. Muselo se tedy projít celým vagonem na druhou stranu. Noviny nenabídnuty, prosecco a voda ano. Suma sumárum – kdyby vše fungovalo jak má, v nabídce byly všechny položky z menu a personál trochu zapracoval na způsobu komunikace, nedalo by se třídě Business vlastně nic vytknout. Ve vlaku strávíte přibližně stejnou dobu jako v autě na D1, takže volba by měla být jasná. Ale jak už to často bývá – celek často hodnotíme na základě „drobných“ detailů.

Cestujete na trase Brno - Praha vlakem? Jakou máte zkušenost? Napište nám do diskuze

Kam na dovolenou? Jak si zařídit víza? Kde najít levné ubytování? Jak si koupit levné letenky? Jak zaplatit dálniční mýto? To vše a ještě mnohem více zjistíte na našem webu Cesty a výlety

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.testyojetin.cz 

www.cartrax.cz

 


CestyAvylety.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@cartrax.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Provozovatelem webu www.cestyavylety.cz je CarTrax, s.r.o., IČO: 10827226 se sídlem Praha 1, Rybná 716/24. Obsah internetových stránek www.cestyavylety.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2022 Cestyavylety.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.