Nízkonákladový dopravce Wizz Air chce ukázat, že levné létání nemusí znamenat mačkání se v plném letadle. Společnost letos v prosinci spustí test nové služby „Wizz Class“, která nabídne cestujícím o něco pohodlnější a klidnější zážitek – samozřejmě stále bez cen první třídy.
„Wizz Class“: volné prostřední sedadlo a víc prostoru
Nový produkt, který aerolinka oznámila na tiskové konferenci v Londýně, má přinést více osobního prostoru díky blokování prostředního sedadla v některých řadách. Tento zkušební koncept bude spuštěn v prosinci 2025 a má Wizz Airu pomoci zjistit, zda o komfortnější styl cestování vůbec bude zájem.
„Máme mnoho cestujících na služebních cestách, kteří chtějí rychle nastoupit, rychle vystoupit a mít kolem sebe trochu víc místa,“ vysvětlil obchodní ředitel Wizz Air Michael Delehant. Podle něj ale nejde o revoluci: „Nevynalézáme kolo znovu. Neočekávám, že bychom půlku letadel vyhradili jen pro Wizz Class.“
Komfort bez business ceny
Cílem je oslovit ty, kdo nechtějí utrácet za business třídu, ale zároveň nechtějí letět v těsném prostoru. Blokované prostřední sedadlo by tak mohlo být ideálním kompromisem – víc pohodlí, ale stále za dostupnou cenu.
Wizz Air zároveň zdůrazňuje, že Wizz Class nebude na všech letech trvalá. Prostřední sedadlo se má blokovat pouze podle poptávky nebo na vybraných trasách.
Strategie „Customer First Compass“
Test nového konceptu navazuje na strategii „Customer First Compass“, kterou Wizz Air spustil letos na jaře. Jejím cílem je zlepšit zákaznickou zkušenost – od nákupu letenky až po samotný let – a zároveň si udržet pověst nejrychleji rostoucího lowcost dopravce v Evropě.
Z levného létání k pohodlnému?
Pokud se test osvědčí, Wizz Air by mohl být prvním velkým nízkonákladovým dopravcem, který nabídne ucelený „komfortní“ produkt bez přechodu do prémiového segmentu.
Pro cestující, kteří se nechtějí mačkat, ale stále počítají každé euro, by to mohlo být přesně to, na co čekali.