Letecká společnost Ryanair podala žalobu na cestujícího, který svým nevhodným chováním donutil let z Dublinu na Lanzarote odklonit do Porta. Škody, které tím způsobil, přesáhly částku 15 000 eur. Co k tomuto kroku Ryanair vedlo a co to znamená pro ostatní cestující?
Odklon letu kvůli neukázněnému cestujícímu
9. dubna loňského roku musela letecká společnost Ryanair odklonit let z Dublinu na Lanzarote do portugalského Porta kvůli „neomluvitelnému chování“ jednoho z cestujících. Tento incident způsobil více než 160 cestujícím zbytečné narušení jejich plánů a zpoždění. Mnozí z nich přišli o celý den své dovolené.
Právní kroky Ryanairu
Ryanair podal na tohoto cestujícího žalobu u irského obvodního soudu v Dublinu. Podle vyjádření společnosti byly náklady na:
- přesměrování letu,
- nocleh posádky i cestujících,
- dodatečné poplatky za přistání
odhadnuty na více než 15 000 eur.
„Je nepřijatelné, aby jeden neukázněný cestující způsobil takové škody a nepohodlí ostatním, kteří si pracně naplánovali svou dovolenou,“ uvedla společnost.
Nulová tolerance k nevhodnému chování
Ryanair opakovaně zdůrazňuje svou politiku nulové tolerance vůči neukázněnému chování na palubě. Mluvčí společnosti uvedl:
„Naší prioritou je zajistit, aby každý mohl cestovat v bezpečném a respektujícím prostředí. Nevhodné chování malé skupiny jedinců nemá na našich letech místo.“
Společnost zároveň varuje, že bude i nadále podnikat právní kroky vůči cestujícím, kteří svým jednáním narušují provoz. Podle Ryanairu takové případy slouží jako varování pro ostatní, aby respektovali pravidla a zajistili bezproblémový průběh letů.
Vztyčený prst pro všechny neukázněné cestující
Tento případ ukazuje, že letecké společnosti se neváhají bránit vůči neukázněnému chování na palubě. Ryanair doufá, že žaloba odradí další potenciální narušitele a umožní všem cestujícím i posádce užívat si let v klidu a pohodě.