Registrace elektrobusů v Německu vzrostly o téměř 70 % v 1. čtvrtletí 2025. Veřejná doprava sází na bezemisní flotilu

Ilustrační foto - autobus
Foto: DALL-E

Navzdory zpomalující se poptávce po autobusech obecně se segment bateriových elektrobusů v Německu v prvním čtvrtletí roku 2025 výrazně rozrostl. Nově bylo registrováno 278 elektrických autobusů, což představuje 68,5% meziroční nárůst. Trend potvrzuje, že němečtí dopravci pokračují v přechodu na bezemisní veřejnou dopravu, i když čelí novým výzvám.


 

Podle údajů Německého federálního úřadu pro motorovou dopravu bylo od ledna do března 2025 v Německu registrováno celkem 561 autobusů s alternativním pohonem (včetně hybridních a vodíkových modelů), což představuje růst oproti 403 vozidlům za stejné období loňského roku.

I přes celkový pokles registrací autobusů v Německu v tomto období, segment nízkoemisních a bezemisních vozidel pokračuje ve svém růstu. Výrazný nárůst registrací e-busů tak ukazuje, že přechod na čistší flotilu ve veřejné dopravě se i přes ekonomické zpomalení nezastavil.

2 950 elektrobusů na německých linkách

PwC E-Bus Radar odhalil, že ke konci roku 2024 bylo v německém veřejném dopravním systému v provozu téměř 2 950 bateriových elektrobusů. To znamená, že dopravci nejen splnili, ale v některých regionech i překonali své ambiciózní plány.

Nicméně PwC současně upozorňuje na první známky zpomalování trhu: v roce 2024 klesly registrace elektrobusů v Německu o 12 %. Hlavní příčiny spočívají v ukončení některých klíčových dotačních programů a vyšších nákladech na pořízení vozidel a infrastrukturu.

Dnešní růst díky dřívějším investicím

Analytici se shodují, že aktuální růst registrací v roce 2025 je výsledkem realizace investičních plánů veřejných dopravců, které byly schváleny ještě před pozastavením federálních dotací na elektrobusy během minulé administrativy.

Vzhledem k tomu, že nové dotační programy nejsou zatím vypsány, může se trh v dalších letech bez další podpory výrazně ochladit. Budoucnost růstu bude záviset na kombinaci federálních investic, regionálních iniciativ a inovací v oblasti baterií a nabíjení.

Elektrobusy jako jádro udržitelné dopravy

Německý příklad ukazuje, že přechod na elektrobusy je reálně dosažitelný, pokud existuje jasná dlouhodobá strategie a dostatečná finanční podpora. Provozovatelé veřejné dopravy stále více vnímají nízkoemisní vozidla nejen jako ekologickou, ale i ekonomickou volbu – zejména v městských aglomeracích, kde tlak na snižování emisí neustále roste.

Kam na dovolenou? Jak si zařídit víza? Kde najít levné ubytování? Jak si koupit levné letenky? Jak zaplatit dálniční mýto? To vše a ještě mnohem více zjistíte na našem webu Cesty a výlety

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.testyojetin.cz 

www.cartrax.cz

 


CestyAvylety.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@cartrax.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Provozovatelem webu www.cestyavylety.cz je CarTrax, s.r.o., IČO: 10827226 se sídlem Praha 1, Rybná 716/24. Obsah internetových stránek www.cestyavylety.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2022 Cestyavylety.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.