Blikání a troubení na „mlhovkáře“ nepomůže. Existuje však mnohem lepší nápad

Foto: Daniel Kadlec

Rozsvícené zadní mlhovky dokáží za jasného počasí znepříjemnit jízdu natolik, že vzadu jedoucí řidič začne blikat a troubit. Málokdy to však pomůže. Existuje ale i jiné řešení. Bohužel se ho však asi nedočkáme.


Děje se to sice každý rok, ale nepomáhá vůbec nic. Ranní mlha, trochu mrholení, případně deštíček, a většina řidičů zapíná mlhovky. To by bylo samozřejmě v pořádku. Tedy alespoň v tom případě, že je k rozsvícení mlhových světel důvod. Co ale již v pořádku není? Jakmile pomine důvod mít mlhovky rozsvícené, velká část řidičů je zapomene vypnout. U těch předních nejde zase o tak velký problém. Ty protijedoucí řidiče většinou nijak neoslní. Ale ty zadní dokáží vzadu jedoucím řidičům znepříjemnit život mnohdy i na několik desítek minut. Třeba v koloně v pražské zácpě, nebo na silnicích, kde prostě nelze předjíždět.

Pomohou jen pořádné pokuty. Mlhovky se mají používat při snížené viditelnosti. Při snížené viditelnosti mám snížit rychlost. Mělo by tedy platit mlhovky na dálnici snížit na maximálně 80km, mimo obec na 60km a v obci 30km
Jiří Drbohlav; Čtenář webu TestyOjetin.cz

Jet večer za jasného počasí za autem, kterému svítí zadní mlhovky, je skutečně frustrující. Mnoho řidičů se potom uchýlí k problikávání, troubení, často i k nebezpečnému předjíždění. Jenže hříšník málokdy pochopí, proč na něj troubíte a blikáte. Používání světel do mlhy přitom upravuje zákon č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích. Ten říká, že přední světla do mlhy smí řidič užít jen za mlhy, sněžení nebo hustého deště. Ale pozor - zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít vždy. A vtom je zakopaný pes. Přední mlhovky řidič použít "smí", zadní však "musí". Takže zadní zapne, ale potom je zapomene vypnout. Stejně může docházet k rozdílům ve výkladu co už je „hustý“ déšť, a co ještě ne.

Řešením by mohlo být automatické vypínání zadních mlhových světel při dosažení určité rychlosti. Je totiž zřejmé, že je-li zadní mlhové světlo použito v souladu s vyhláškou, tedy za mlhy, sněžení, nebo hustého deště, měl by řidič snížit rychlost. Automatické vypínání mlhových světel při dosažení určité rychlosti by tak mohlo nepříjemným situacím na silnicích předejít. Toho se ale asi jen tak nedočkáme, takže pořád to bude na odpovědnosti řidičů.

Potkáváte na silnicích v mlze řidiče, kteří jedou pouze na denní svícení? A naopak, potkáváte řidiče, kteří i za jasného počasí svítí mlhovkami? Napište nám do diskuze.

Kam na dovolenou? Jak si zařídit víza? Kde najít levné ubytování? Jak si koupit levné letenky? Jak zaplatit dálniční mýto? To vše a ještě mnohem více zjistíte na našem webu Cesty a výlety

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.testyojetin.cz 

www.cartrax.cz

 


CestyAvylety.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@cartrax.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Provozovatelem webu www.cestyavylety.cz je CarTrax, s.r.o., IČO: 10827226 se sídlem Praha 1, Rybná 716/24. Obsah internetových stránek www.cestyavylety.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2022 Cestyavylety.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.